فرصتی تازه برای دیداری نو

آیین رونمایی پوستر جشنواره «دیدار» به عنوان نخستین جشنواره آثار شبکه نمایش خانگی با حضور جمعی از هنرمندان، اعضای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری، نمایندگان رسانههای گروهی، مدیران ارشد پلتفرم های نمایش خانگی و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره برگزار شد.
در ادامه این مراسم از نشان و پوستر دیدار رونمایی شد. این نشان، یک نشان تصویری سمبولیک است که با ساختاری سه وجهی در فرم دایره اشاره به سه ضلع مخاطب، محتوا و رسانه دارد. در مرکز این نشان آیکون پخش به عنوان آیکونیک ترین عنصر پخش تلویزیونی قرار گرفته است.
محمد علی فاموری طراح این پوستر است؛ او در سخنانی کوتاه گفت: «کهن الگوی برند این جشنواره در قدم اول آرکتایپ حکیم است و از این رو انتخاب رنگ بر اساس میراث ناملموس در حیطه بصری به رنگ قرمز ایرانی ثبت شده در پنتون سوق پیدا کرد، رنگ مشکی کامل کننده بعد حکمت در ساختار برندینگ جشنواره است. طراح نشان و پوستر اولین دوره جشنواره دیدار درباره نشانه های استفاده شده در این پوستر گفت به دلیل اینکه در قدم اول این جشنواره هستیم وظیفه اصلی پوستر نشان دادن ماهیت دیجیتالی و شناساندن نشان جشنواره است که با ترکیبی بر اساس نسبت های طلایی موسوم به فیبوناچی در پوستر جای گرفته اند.»
به گزارش روابط عمومی جشنواره «دیدار» مهدی فرجی، دبیرجشنواره ضمن محکومیت نسلکشی رژیم صهیونسیتی در فلسطین و لبنان و آرزوی پیروزی مقاومت گفت: «برگزاری این جشنواره همراهی جمعی را طلب می کند و من بر خود لازم می دانم در ابتدای این پروژه از همه عزیزانی که در این راه با ما همراهی می کنند تشکر کنم.»
وی ضمن قدردانی از همراهی پلتفرم های خانگی در برگزاری جشنواره گفت: «این سکوها نقش موثری در توسعه اقتصاد این بخش در جامعه ایفا کرده اند، این نقش موثر لزوما معطوف به تولید اثر نبوده بلکه به دلیل ماهیت دسترسی به محتوای این پلتفرم ها لازم بود زیرساخت هایی ایجاد شود که امروز این زیر ساخت ها در کنار محتوای تولید شده دسترسی به این پلتفرم ها را بیش از پیش تسهیل کرده است.»
فرجی اظهار داشت: «شما بهتر از من می دانید که امروزه نمایش خانگی با تولیدات مختلف چه در بخش نمایشی چه سایرساختارها به منازل همه ما راه پیدا کرده عضوی از خانواده ما شده است. امروز محتوای تولید شده توسط پلتفرم ها چه به لحاظ کیفی و چه از جنبه کمی به ما تاکید می کند دیگر وقت داوری و ارزیابی است.»
وی ابراز امیدواری کرد این جشنواره که به همت موسسه عصر تکنوژی پویا برگزار می شود به جهت توسعه تولیدات نمایش خانگی و بهتر شدن کیفیت این نوع تولیدات نقش موثری ایفا کند.
وی گفت: «اینکه فقط دغدغه تولید محتوا باشد کافی نیست، این که مردم را سرگرم کنیم شایسته است، اما کافی نیست، چرا که در این مسیر لازم است شاخص های کیفی نیز به کار گرفته شوند تا در یک دوره زمان خاص آثار از لحاظ کیفی نیز ارتقا یابند.»
دبیر جشنواره دیدار افزود: «خوشبختانه این صنعت فضایی را فراهم کرده است که بتوانیم به بسیاری از کشورهای دیگر نیز راه پیدا کنیم و مخاطبان خارجی نیز بیننده تولیدات ما باشند؛ کما اینکه بعضی از پلتفرمها به این هدف دست پیدا کردهاند و آثارشان را در سکوهای نمایشی خارج از کشور می بینیم. امیدواریم بتوانیم این را گسترش دهیم.»
وی از همه فعالان در عرصه تولید نمایش خانگی دعوت کرد در حد توان به بهتر برگزار شدن جشنواره کمک کنند.
جواد شکوری مقدم، مسعود جعفری جوزانی، شجاع الدین میر طاووسی، منوچهر محمدی، محمد مهدی عسگرپور، احمدرضا درویش، علی سرتیپی، سادینا آبایی، سید مهدی طباطبایی نژاد، علیرضا تابش، جهانگیر آقازاده، مریم جلالی، حسین طاهری، محمود اربابی، مجید رضائیان، شهرام گیل ابادی، محمود گبرلو، احمد زالی، محمد حسین حجازی و... از جمله همراهان و حاضران در این مراسم بودند.
در پایان این مراسم از تهیهکنندکان فعال کانون تهیهکنندگان رسانههای دیداری تقدیر شد.
در جشنواره دیدار به عنوان نخستین جشنواره آثار نمایش خانگی که اسفند ماه برگزار می شود، آثار برگزیده معرفی خواهند شد.